عمومی

معرفی سیستم های تهویه خانگی

سیستم تهویه مطبوع خانگی

تهویه خانگی – هر آن چیزی که باید بدانیم!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت آذر فن بسیار خرسندیم که با یک مقاله دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم امروز قصد داریم تا شما را با تهویه خانگی و انواع آن بیشتر آشنا کنیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

سیستم های تهویه مطبوع خانگی انواع مختلفی دارند، از سیستم‌‎های مرکزی بزرگ که توسط کمپرسورهای بیرونی رانده می‌شوند تا واحدهای کوچک که روی زمین قرار می‌گیرند یا روی پنجره نصب می‌شوند. از هر شکلی که باشند، سیستم های تهویه مطبوع دارای اجزای کار مشابهی هستند؛ همه این ها برای انتقال گرما و رطوبت از داخل خانه به بیرون کار می کنند. . از تهویه هوا می توان در محیط های خانگی و تجاری استفاده کرد. در این بخش به معرفی سیستم های تهویه مطبوع خانگی می پردازیم.

برای استعلام قیمت و خرید انواع هواکش خانگی ضد آب با کارشناسان بخش فروش آذر فن تماس حاصل فرمایید.

02166722644

02166716694

 

تاریخچه سیستم تهویه مطبوع خانگی

در طول انقلاب صنعتی ، اختراعات با سرعتی شگفت آور ایجاد شدند. یکی از این اختراعات سیستم تبرید مکانیکی بود که توسط دکتر جان گوری در سال 1851 اختراع شد. او ماشینی را طراحی کرد که با استفاده از کمپرسور مجهز به اسب یخ ایجاد می کرد. بعداً ، این کمپرسورها می توانند از طریق آب ، بادبانهای بادی یا بخار تأمین شوند. در سال 1902 ، اولین واحد خنک کننده مدرن توسط Willis Haviland Carrier اختراع شد. کرامر در ادعای ثبت اختراع خود روش خنک سازی خود را توضیح داد. اختراع وی رطوبت را کنترل کرده و هوای کارخانه های نساجی را تغییر داد ، که شرایط کار را قابل تحمل می کرد.

 

مطالب بیشتر:

 

اجزای سیستم تهویه مطبوع خانگی

سیستم تهویه مطبوع از اجزای بسیاری تشکیل شده است. در اینجا پنج مولفه اصلی مورد استفاده در همه سیستم های A / C را معرفی می کنیم:

  • ترموستات – دما را کنترل و تنظیم می کند
  • اواپراتور – مبرد مایع را دریافت می کند
  • کندانسور – به انتقال حرارت کمک می کند
  • شیر انبساط – جریان مبرد را به داخل اواپراتور تنظیم می کند
  • کمپرسور – پمپ فشار دهنده مبرد

نحوه علکرد سیستم تهویه خانگی

وقتی آب مایع گرمای کافی را جذب می کند ، آب تبدیل به گاز می شود. تمام گرما از جسمی با دمای بالاتر به جسمی با دمای پایین تر منتقل می شود. در مورد آب در حال جوش، وقتی بخار آب از طریق تماس با هوای خنک کننده یا یک سطح خنک گرمای کافی را از دست می دهد ، دوباره به مایع تبدیل می شود. انرژی یا گرمای یک سیستم با گذشت زمان کاهش می یابد. برخلاف تصور عمومی ، واحدهای تهویه مطبوع “خنک کننده اضافه نمی کنند”. بلکه چرخه برودتی گرمای هوای داخل ساختمان را از بین می برد.

کولر گازی

کولرهای گازی مرکزی هوای خنک را از طریق سیستم مجاری تأمین و برگشت به گردش در می آورند. کولر گازی پنجره ای از نظر فنی یک سیستم تهویه مطبوع خانگی نامیده می شود و از یک واحد تهویه مطبوع خودکار تشکیل شده است که در روی یک پنجره قرار می گیرد. یک کولر گازی پنجره ای شامل تمام اجزای تبرید در یک جعبه جمع و جور است. این سیستم تهویه خانگی گرما را از سمت خارج خود بیرون می زند و هوای خنک شده را به اتاق داخلی می رساند.

 

فن خانگی

فن های خانگی یکی از بهترین سیستم تهویه مطبوع مناسب برای منزل هستند. نصب و راه اندازی هواکش خانگی در خانه شما می تواند در صرفه جویی در هزینه، ضمن حفظ شادابی و راحتی هوای داخلی، تفاوت زیادی ایجاد کند. پنکه های پنجره با هزینه کمتری نسبت به تهویه هوا به گردش هوای خنک تر کمک کرده و در روزهای گرم بهار باعث صرفه جویی در هزینه شما می شوند.

  • فن های خانگی می توانند یک خانه یا کل خانه را خنک کنند.
  • فن خانگی هوای کهنه را از اتاق یا خانه خارج می کنند و هوای تازه بیرون را جایگزین می کنند.
  • فن ها بوی سیگار را از اتاق خارج می کنند.

فن آشپزخانه

 

کولر گازی اسپلیت (بدون کانال)

سیستم اسپلیت که به آن “mini-split” نیز گفته می شود، معمولاً در خانه ها و همچنین هتل ها و ساختمان‌های چند واحدی یافت می‌شود. اکثر کولرهای گازی اسپلیت نیزدارای  پمپ‌های حرارتی هستند و عملکرد گرمایشی و همچنین خنک کنندگی دارند.

سیستم اسپلیت سیستم تهویه مطبوع خانگی را به دو بسته یا واحد ترمینال تقسیم می کند: واحد کندانس در قسمت خارجی ساختمان قرار دارد و شامل کمپرسور، کندانسور و فن کندانسور است. واحد تبخیری در قسمت داخلی قرار دارد و از خنک کننده و توزیع هوا استفاده می‌کند. این واحد معمولاً یک جعبه مستطیلی شکل است که روی دیواره داخلی بالا نصب شده و شامل فن گردش خون ، شیر انبساط و سیم پیچ اواپراتور است.

 

هود آشپزخانه

هود آشپزخانه وسیله ای است که شامل یک فن مکانیکی است که بالای اجاق گاز یا صفحه آشپزخانه آویزان است. با تخلیه هوا و فیلتراسیون ، چربی موجود در هوا ، محصولات احتراق ، بخار ، دود ، گرما و بخار را از هوا خارج می کند. در آشپزخانه های تجاری اغلب از هودهای اگزوز در ترکیب با دستگاه های مهار آتش استفاده می شود تا بخارهای حاصل از آتش چربی به درستی تخلیه شده و آتش به سرعت خاموش شود.

 

کولر گازی قابل حمل

کولر گازی قبال حمل یکی از سیستم های تهویه مطبوع خانگی به شمار می رود و اغلب در پنجره ها نصب می‌شوند و برای اتاق های خوابگاهی ، آپارتمانی یا سایر فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. سیستم قابل حمل از همان اصول چرخه تبرید استفاده می کند اما در یک جعبه ریزتر.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع هواکش های خانگی و هواکش صنعتی با کارشناسان بخش فروش آذر فن تماس بگیرید.

امیدواریم این مطالب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و به شما در جهت داشتن یک انتخاب درست و آگاهانه کمک شایان کند. چرا که هدف از قرار دادن این مقالات بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در هنگام خرید میباشد و در این زمینه کارشناسان مجموعه آذر فن نیز دلسوزانه به شما عزیزان برای داشتن انتخابی درست کمک خواهند کرد ، شما میتوانید با نگاهی به محصولات ما در صفحه ی اصلی سایت مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی سفارش دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *