خرید فن سانتریفیوژ سفارشی

فن سانتریفیوژ یکی از کارآمدترین فن‌های موجود در بازار است. این فن با نام فن گریز از مرکز نیز شناخته می‌شود و برای هوا و یا گاز در کاربردهای تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. این فن‌ها تولید حجم جریان هوا را افزایش می‌دهند و برای هواکش‌ها و فرآیندهای صنعتی که به هوا نیاز دارند، یک انتخاب ایده‌آل است. برای آگاهی از قیمت‌ها و مشاوره در خصوص خرید محصول می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

فن سانتریفیوژ موتوری است که هوا را به حرکت در می‌آورد. کارایی این فن به طوری است که هوا را به داخل می‌کشد و سپس آن را در زاویه 90 درجه خارج می‌کند. این فن‌ها اندازه‌ها، طرح‌ها و ظاهر مختلفی دارند که هرکدام برای کاربردهای متفاوت مناسب هستند. هر فن سانتریفیوژ دارای کاربردهای منحصربه‌فرد خود است و براساس طراحی و جهات پره‌ها کار می‌کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

فن سانتریفیوژ چیست؟

فن گریز از مرکز یا سانتریفیوژ دارای پمپ و یا موتوری است که می‌تواند هوا را حرکت دهد. این فن از دو جزء موتور و پروانه تشکیل شده است. موتور هوا را به داخل می‌کشد و یا به قولی می‌مکد، پروانه نیز برخلاف آن، هوا را به بیرون هل می‌دهد. برخی از فن‌ها دارای محفظه محافظ هستند، اما برخی دیگر محفظه و ساختار بیرونی ندارند. این دستگاه یکی از رایج‌ترین ابزارها برای جابه‌جایی هوا است.

فن‌ سانتریفیوژ کاربردهای محبوب و مدرنی برای حمل و نقل هوا دارد. این فن‌ها به دلیل طراحی ساده، به راحتی و سریع ساخته می‌شوند و در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. این فن‌ها با دوام هستند، جریان هوا را بهبود می‌بخشند و بهره‌وری مثبت دارند.

کاربرد فن سانتریفیوژ چیست؟

فن سانتریفیوژ برای انتقال هوای ساختمان‌ها و مناطق مسکونی استفاده می‌شود. سیستم تهویه مطبوع و هواکش هود آشپزخانه و سردکننده رایانه‌ از مواردی هستند که فن سانتریفیوژ در آن‌ها استفاده شده است. این فن‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. برای مثال در کارواش‌ها برای خشک کردن ماشین‌ها فن‌های بزرگی قرار داده‌اند که در عرض چند ثانیه خودرو را خشک می‌کند. فن‌های گریز از مرکز کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به رایج‌ترین‌ها اشاره خواهیم کرد.

سیستم تهویه مطبوع

فن‌های سانتریفیوژ به طور گسترده‌ای در سیستم‌های گرمایش، تهویه و خنک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها به وسیله کانال‌ها هوا را حرکت می‌دهند و در سراسر ساختمان پخش می‌کنند. این فن‌ها هم‌چنین در تنظیم سطح دما و رطوبت استفاده می‌شوند.

تولید برق

در نیروگاه‌های برق با استفاده از فن سانتریفیوژ کندانسور را خنک می‌کنند و بخار را دوباره به آب تبدیل می‌کنند. هم‌چنین در برج‌های خنک‌کننده نیز برای دفع گرما از آب خنک از این دستگاه استفاده می‌شود.

تصفیه هوا

سیستم‌های تصفیه هوا از دستگاه سانتریفیوژ برای حذف گرد و غبار و ذرات ریز معلق در هوا استفاده می‌کنند.

تهویه صنعتی

در سیستم‌های هواکش صنعتی برای خروج دود، آلاینده‌های مواد و سایر آلاینده‌ها از فن‌ها سانتریفیوژ استفاده می‌شود. این فن‌ها هم‌چنین با فشار زیاد خود مانع از ورود آلاینده‌ها به اتاق‌ها و فضاهای تمیز می‌شود.

جابه‌جایی مواد

فن سانتریفیوژ در جابه‌جایی فله‌ای مواد مانند دانه، ماسه و آرد کارآمد است. از آن‌ها برای جابه‌جایی مواد پودری از طریق خط لوله حمل مواد استفاده می‌شود.

کارکرد فن سانتریفیوژ چگونه است؟

این فن‌ها هوا را از بیرون می‌گیرند و با سرعت حرکت می‌دهند تا اختلاف فشار به وجود آید. سپس، تا زمانی که این اختلاف فشار حفظ شود، هوا به حرکت خود ادامه می‌دهد. فن‌های گریز از مرکز انرژی مکانیکی موتور را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کنند. موتور باعث حرکت پروانه می‌شود. سپس؛ هوا از طریق پروانه حرکت می‌کند و انرژی جنبشی و پرفشار از طریق مجرای خروجی هوا ایجاد می‌شود.

فن سانتریفیوژ چند نوع است؟

فن های سانتریفیوژ به 4 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و زاویه پره‌ها در داخل فن، نوع آن را مشخص می‌کند:

فن‌های گریز از مرکز منحنی جلو: فن‌های سانتریفیوژی که تیغه‌های منحنی آن به سمت جلو است، به نام فن های منحنی جلو شناخته می‌شوند. این فن‌ها در کاربردهای کم فشار از جمله تصفیه‌کننده هوا، جمع‌کننده گرد و غبار  سیستم‌های HVAC مناسب هستند. زیرا، جریان‌های هوا را در فشار کم فراهم می‌کنند. این فن‌ها تقریبا بی‌صدا هستند و برای افرادی که نگران نویز آن‌ها هستند، گزینه مناسبی است.

فن‌های گریز از مرکز منحنی عقب: پره‌های فن گریز از مرکز منحنی عقب، خمیده به سمت عقب است. این فن‌ها فشار بیشتری نسبت به فن‌های منحنی جلو ایجاد می‌کنند. فشار این فن‌ها بیش‌تر است و کارآمد هستند. از فن‌های گریز از مرکز منحنی عقب در سیستم‌های تهویه صنعتی، تهویه مطبوع و سیستم‌های خنک‌کننده به دلیل فشار بالا استفاده می‌شود. بدنه این فن‌ها سنگین‌تر است، زیرا با سرعت بالاتری کار می‌کنند.

فن‌های گریز از مرکز شعاعی: فن‌های گریز از مرکز شعاعی یا رادیال از نوعی از فن‌های سانتریفیوژ هستند که جریان هوا را با فشار بالا و به صورت شعاعی تولید می‌کند. از این فن‌ها در صنعت پنوماتیک (انتقال مواد حجیم)، سیستم‌های اگزوز صنعتی و جابه‌جایی مواد استفاده می‌شود.

فن‌های سانتریفیوژ ایرفویل: فن‌های سانتریفیوژی که شبیه به بال هواپیما هستند. این فن‌ها با فشارهای بالا، حجم زیادی از هوا را تولید می‎‌کنند و اغلب در سیستم‌های اگزوز کارآمد هستند.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

آیا میتوان از فن سانتریفیوژ در دستگاه نقاله هوا استفاده کرد؟

استفاده از فن سانتریفیوژ در دستگاه‌های نقاله هوا رایج است. در انبارها و کارخانه‌ها از هوا برای انتقال اجسام در طول تسمه نقاله استفاده می‌کنند.

جنس فن ها از چیست؟

مواد مورد استفاده در ساخت فن‌ها می‌تواند بر عملکرد، دوام، هزینه‌ و وزن آن تاثیر بگذارد. معمولا فن‌های فولادی سنگین‌تر هستند، اما دوام بیشتری دارند. فن‌های آلومینیومی سبک‌تر و ارزان‌تر هستند، اما کاربردهای کمتری دارند. ویژگی‌های دیگری از جمله مقاومت در برابر دما، شعله، استحکام، عایق حرارتی و عایق الکتریکی در هزینه‌های آن تاثیر دارند.

کدام فن را انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع فن مناسب و کارآمد با نیاز شما بسیار مهم است. فن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و هرکدام برای کار مشخصی طراحی شده‌اند. این فن‌ها یک ابزار ضروری برای صنایع به شمار می‌روند و کارفرمایان براساس نیاز خود می‌توانند دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنند. شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس شکل پروانه و یا محل نصب (سقفی، دیواری، فن‌های کانالی و…) دسته‌بندی کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

نحوه خرید فن سانتریفیوژ سفارشی + لیست قیمت

اگر تمایل به خریداری فن سانتریفیوژ دارید، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. با توجه به شرایط و کاربرد آن می‌توانید فن سفارشی خود را تهیه کنید. به دلیل نوسانات قیمت می‌توانید از طریق تماس با ما از لیست قیمت‌ها مطلع شوید.