عمومی

نحوه نصب هواکش خانگی

آموزش نصب هواکش خانگی

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت آذر فن بسیار خرسندیم که با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم ، امروز قصد داریم تا در مورد نحوه ی نصب هواکش خانگی با شما عزیزان گفتگو کنیم تا شما با اهمیت این هواکش ها و البته طریقه ی نصب آن بیشتر آشنا شوید  تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیشتر به تفصیل در مورد انواع فن و تقسیم بندی آن به فن یا هواکش خانگی و صنعتی پرداختیم در امه این نوشتار به دنبال بررسی و ارائه نحوه کارگذاشتن و آموزش نصب هواکش خانگی و مسائلی پیرامون آن هستیم لطفا با ما همراه باشید.

مشاوره آذرفن

نحوه نصب هواکش خانگیسیم پیچی هواکش

همانطور که مشخص است هواکش خانگی با توجه به اندازه و سایز لوله‌ی هواکش اندازه‌های مختلفی از جمله دهانه 100، دهانه 125 الی دهانه 315 میلیمتر دارد که قبل از مراجعه به فروشگاه هواکش خانگی و اقدام به خرید هواکش خانگی می‌بایست به آن توجه کنید. هواکش خانگی به طور معمول دارای دو رشته سیم تحت عنوان سیم فاز و سیم نول هست که می بایست هریک به درستی باید به رشته سیم مربوطه متصل شوند دقت داشته باشید معمولا سیم نول را با رنگ آبی مشخص می کنند تا از اتصال اشتباه سهوی جلوگیری شود. حالت‌های دیگری از رشته سیم‌های موجود در یک هواکش خانگی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، حالتی که بیشتر با آن مواجه هستم وجود سه رشته سیم است که یک رشته فاز و یک رشته نو و رشته سوم که معمولا دارای رنگی مابین سبز و رنگ زرد موسوم به ارت است این رشته سیم در ساختمان‌هایی  در سیم کشی آن‌ها سیم ارت بکار رفته استفاده می‌شود و در مواردیکه در سیم کشی داخلی ساختمان سیم ارت وجود نداشته باشد سیم ارت هواکش بدون استفاده می‌ماند. حالت سوم سیم کشی هواکش خانگی به این صورت است که هواکش هم به‌صورت چپ گرد و هم به‌صورت راست گرد عمل می‌کند و در این مورد هواکش دارای دو رشته سیم فاز است که معمولا به‌صورت همرنگ درج می شوند یعنی هم می‌توان از هواکش بعنوان دمنده هوا به داخل و هم مکنده هوا و انتقال دهنده به خارج استفاده کنیم در مورد هواکش خانگی باتوجه به اینکه عموما در آشپزخانه ، حمام یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است تا هوا به خارج از ساختمان انتقال یابد.

ویدئو آموزش نصب هواکش خانگی

مشاوره آذرفن

 

همچنین برای مشاهده ویدیو آموزشی نصب هواکش خانگی روی لینک زیر کلیک کنید.

ویدیو

در نظر داشته باشید که هواکش خانگی بسیار وسیله پرکاربرد و ضروری برای هر منزل میباشد چرا که باعث تسویه هوا و وارد شدن اکسیزن به محوطه منزل میشود و همچنین میتواند بو های مزاحم و نامطبوع را خارج کند و فضای بسیار تمیز در اختیار شما قرار دهد ، در واقع از باکتری های موجود در هوا که میتواند سلامت شما را به خطر بیندازد شما را دور و ایمن میکند پس باید در انتخاب یک هواکش خوب دقت زیادی داشته باشید و بهترین گزینه را نسبت به فضای منزل و ساختمانتان تهیه بفرمایید. البته که هواکش های خانگی خود به چند دسته تقسیم میشوند و مثلا هواکش های حمام و یا سرویس بهداشتی نیز جزو هواکش های خانگی محسوب میشوند که وظیفه و مکانیزم آن ها برای تهویه هوا و گرفتن بو میباشد که در اندازه های مختلف تولید میشوند و باز بسته به شرایط محیط مشتری دارند، معمولا هواکش های خانگی که جدیددا ساختته میشود از صدای کمی برخوردار است و از این بابت مشکلی وجود ندارد اما در گذشته معزل صدا بسیار باعث اذیت اطرافیان و ساکنین میشد .

در آخر این بخش نیز باید اظافه کنم اگرر شما انتخاب اشتباهی در خرید داشته باشید فقط متحمل هزینه اظافی شده اید و این امر به هدر رفتن انرژی نیز بسیار کمک میکند  و ممکن است از آن جا که در طول روز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد هم باعث بالا رفتن هزینه برق شما شود و هم به مرور زمان بسوزد، پس باز تاکید میکنیم هواکشی که دارای تمام المان های استاندارد است و مناسب با محیط مد نظر شماست را با مشورت کارشناسان تهیه بفرمایید.

مکان نصب هواکشمکان نصب هواکش

در مورد نحوه نصب هواکش خانگی باید به مکان نصب هواکش دقت شود، اگر لوله هواکش رو دیوار قرار دارد می توان با استفاده از ادواتی مانند پیچ رولپلاک هواکش را به دیوار متصل کرد اما اگر مکان نصب هواکش در سقف قرار دارد به منظور استحکام بیشتر و با توجه به اینکه جنس اکثر سقف‌های سرویس‌های بهدداشتی و حمام‌ها از نوع سقف کاذب است بهتر است از پیچ‌های پروانه این استفاده کرد. توجه داشته باشید تمامی این موارد در صورت امکان خرید هواکش خانگی مرغوب و ارزان قابل انجام است بهتر است تا فروشگاه‌هایی که مشغول به فروش هواکش خانگی ارزان با کیفیت بالا هستند را پیداکنید سپس نسبت به خرید هواکش خانگی اقدام کنید. فروشگاه آذرفن یکی از مراکز فروش هواکش خانگی در تهران است  که علاوه بر کیفیت بالا اجناس خود ر ا با قیمتی ارزان و متفاوات عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت هواکش خانگی با کارشناسان فروش آذر فن تماس حاصل فرمائید.

مشاوره آذرفن

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و به سوالات شما در مورد نحوه نصب هواکش خانگی پاسخ داده باشد ، هدف از قرار دادن چنین مقالاتی بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان برای داشتن یک انتخاب درست میباشد چرا که یک انتخاب درست و خوب باعث میشود تا از هدر رفت هزینه ها جلوگیری شود و شما بهترین گزینه را نسبت به مکان خود انتخاب کنید همچنین شما میتوانید برای انتخاب قبل از خرید با مشاورین آذر فن صحبت کرده و با مشورت با کارشناسان بهترین انتخاب را داشته باشید. شما عزیزان میتوانید با ورود به صفحه ی اصلی سایت به قسمت محصولات رفته و مدل ها و انواع هواکش ها و فن های مجموعه آذر فن را نگاه فرمایید .

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان کاربردی باشد و در انتخاب درست یک هواکش خانگی به شما کمک کند و این از اهداف اصلی مجموعه آذر فن میباشد

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید/ مجموعه  آذر فن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *