عمومی

فن Forward چیست

فن فوروارد

فن فوروارد

 

فن فوروارد چیست؟ فن فوروارد دارای تیغه هایی با انحنای رو به جلو در قسمت پروانه فن است. فن فوروارد جزئی از زیرمجموعه فن سانتریفیوژ است و اغلب در کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه عملکرد فن فوروارد بدین صورت است که جریان هوا به صورت نیروی گریز از مرکز ایجاد شده و باعث تهویه مناسب هوا می‌شود. تنها تفاوت فن Forward با نوع بکوارد در انحنای تیغه های پره است. همانطور که اشاره کردیم فن فوروارد برعکس مدل بکوارد دارای انحنای تیغه به سمت جلو است. فن فوروارد داری دو نوع فن فوروارد یک طرفه و فن فوروارد دو طرفه می‌باشد.

 

اجزای فن فوروارد

 

مطالب بیشتر : اگزاست فن چیست

 

تفاون فن فوروارد با بکوارد

  • تعداد پره های فن Forward از نوع بکوارد بیشتر است. علت این امر حجم مورد نیاز برای تولید هوا است.
  • شکل و ساختار این دو نوع فن باهم متفاوت است.
  • فن Forward برای تولید حجم زیادی هوا به کار می رود.
  • میزان صدای فن بکوارد نسبت به نوع فوروارد کمتر است.

 

فن فوروارد

موارد استفاده از فن فوروارد

تاکنون با ظاهر و مکانیسم گریز از مرکز این محصول آشنا شدیم حال با برخی کاربردهای فن فوروارد آشنا خواهیم شد. از این محصول در موارد متعددی مانند فن خانگی، فن صنعتی، پیکج پشت بامی از جمله هواساز و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود

 

خرید فن فوروارد

در صورتی که قصد خرید فن فوروارد را دارید ابتدا باید نوع نیاز خود را مشخص کنید. مکانی که قصد دارید فن فوروارد را در آن نصب نمایید را مشخص کنید و سپس متناسب با نوع نیاز خود اقدام به خرید فن فوروارد نمایید. همچنین می‌توانید با مشاورین مرکز فروش صنایع تهویه هوا آذرفن تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید. کارشناسان ما با در نظر گرفتن مکان مورد نظر و ابعاد مکان نصب، شما را در امر خرید فن فوروارد راهنمایی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *